Een NPS score voor onderwijs?! Hier de waarom!
Het NPS-onderzoek voor het onderwijs
De NPS score wordt in de commerciële sector al veel ingezet om diensten te verbeteren. Ook voor het onderwijs is de NPS een uitstekend middel om betrokkenen te betrekken bij het verbeteren van je onderwijs. Het doorlopende NPS-onderzoek van EduRate helpt je met het in kaart brengen van kansen voor verbeteringen.
Betekenis en doel van de NPS
NPS betekent Net Promoter Score. Met de NPS meet je de loyaliteit van klanten. De NPS score berekenen gaat zo: je vraagt klanten/betrokkenen in hoeverre zij jouw organisatie zouden aanraden bij bekenden. Het antwoord op deze simpele, maar effectieve vraag resulteert in een getal. Hiermee krijg je inzicht in klanttevredenheid en kan je verbeteringen doorvoeren waar nodig.
In het onderwijs stelt de NPS je in staat om leerlingen, studenten én verzorgers op een laagdrempelige manier deel te laten nemen aan verbeteringen. Alle belanghebbenden krijgen de kans om hun mening te laten horen. Met die feedback kan je tijdig en proactief inspelen op veranderingen in behoeften en wensen van je doelgroep. Het helpt je om gerichter beleid te bepalen en communiceren. En met duidelijkheid is iedereen geholpen.
Kansen met de NPS
Laat geen kans onbenut om onderwijs te verbeteren en start direct met het NPS-onderzoek van EduRate. Biedt de NPS aan als luisterend oor voor jouw doelgroep. We delen graag onze jarenlange ervaring en netwerk van specialisten in een persoonlijk advies.
Meting
Onderzoek
Onderzoek op maat
Een heldere en proactieve vraagstelling aan externen
Verbeterkansen inzichtelijk binnen één platform
Alle belanghebbenden worden gehoord
Verbeteren met het PDCAS model
Eigen vragenlijsten toevoegen
Haal nog meer uit dit onderzoek met ondersteuning van onze specialist
Inge helpt je graag verder!

Ook interessant voor jou!
Gerelateerde onderzoeken





