De WOW factor …. even tussen door!
Thierry: “Inmiddels hangt er een bord in de gang volledig in het teken van ‘Vertel eens…’, met allerlei wensen van cliënten erop. Intern waren we al bezig met ‘Zie Mij’ en we wilden een ander zintuig gebruiken bij dit instrument. Dat werd Vertel eens…. Zo is er een vraag gekomen over ‘complimenten en positieve feedback geven’. Voor veel medewerkers was dat een eyeopener. Het inzicht over het belang van een complimentje kwam via de feedback in ‘Vertel eens…’. Iemand vindt het ‘gewoon’ dat hij of zij altijd op tijd is, maar een compliment hierover geeft beiden een prettig gevoel!” Thierry merkt op dat het invullen van een ‘CareRate’ vragenlijst makkelijk en snel gaat. “Je kunt het even tussendoor doen, als een soort afleiding. Het is niet verplicht en dat is een groot verschil met alle wel verplichte vragenlijsten. Van totale onbetrokkenheid over het onderwerp ‘verandering’ realiseren we nu bij het volledige team een grote betrokkenheid bij dit thema. Voor onze organisatie een echte WOW-factor! Eerder lagen de CQ onderzoeken bij de management teams. Nu worden medewerkers direct betrokken bij de uitkomsten. Ze zien dat het nu anders is: informatie komt snel boven water en ze kunnen er meteen mee aan de slag.
De CareRate Applicaties: Toegankelijk, digibeet-proof met smoel
Thierry geeft aan dat het gebruikersgemak van de CareRate verbeterApp uitstekend is. Thierry: “Hierdoor snappen we ook wat we doen en kunnen we uitdragen dat positief verbeteren zo lekker werkt. De applicatie zelf werkt ook positief door het dashboard bij een 7 en hoger te laten beginnen en positieve feedback als eerste te melden, zonder dat de rest vervalt. De gimmicks en het complimentenbord met de smiley geven alles echt smoel. Het doelenbord gebruiken we nog niet veel, maar de dikke duimen zijn heel leuk . Kortom de applicatie werkt prima, zelfs de medewerkers die niet zoveel met computers hebben – de ‘digi-foobs’- vinden het leuk.