Proactief inspelen en groeien
Het meten en verbeteren van klanttevredenheid is een belangrijk onderdeel voor de groei, succes en ontwikkeling van een organisatie. Door klanttevredenheid en het proces van verbeteren te integreren in bestaande bedrijfsprocessen, verkrijgt een organisatie waardevolle inzichten in wat klanten belangrijk vinden en kunnen hierop anticiperen. Door voortdurend te meten en te verbeteren op basis van klantfeedback en behoefte ontstaat er hoger klantbehoud, meer mond-tot-mondreclame en een snellere identificatie van problemen. Dit leidt uiteindelijk tot meer omzet, minder kosten, en een hogere winst.
Producten
Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
Tevreden en betrokken klanten zijn loyaler, winstgevender en zorgen voor de continuïteit van organisaties. Klanttevredenheidsmetingen bieden inzicht in knelpunten, kansen, verloop en thema’s die spelen en waarop actie benodigd is. Van eenmalig meten tot het hele jaar door pulsen, een klanttevredenheidsonderzoek is onmisbaar!
Klantscore onderzoeken
Net Promotor Score (NPS), Customer Satisfaction Scores (CSAT) en Customer Effort Score (CES) zijn wereldwijde gestandaardiseerde maatstaven om de klanttevredenheid te meten. Deze kunnen continu met behulp van ons platform cros mediaal uitgevraagd worden (via tablet, zuil, email, website, portalen) en toegankelijk worden gemaakt via een intelligent dashboard met diverse alerts bij hoge en lage scores. Aanvullend is deze dienst uit te breiden met een verbeter en actiebord.
Klantonboarding & Customer Succes
Programma’s op de voet volgen en nieuwe (innovatieve) producten & systemen implementeren is de helft van het succes. Het vraagt vaak vooral ook om een andere werkwijze en gedrag van medewerkers. Adoptie van verandering is cruciaal voor het succes op de lange termijn. Met Rate.nl kun je stap voor stap het onboardingsproces objectief volgen en proactief inspelen op incidenten en ontstane problemen.
Op maat meten & verbeteren
Binnen organisaties zijn er verschillende teams, business units of afdelingen met ieder andere klanten, doelgroepen, doelen en verantwoordelijkheden voor het aanbieden van verschillende dienstverlening. Via Rate.nl kan er per afdeling of business unit ingespeeld worden op de verschillende klantinformatiebehoefte en klanttevredenheid met eigen onderzoeksvragen, alerts en persoonlijke dashboards. Dit is tevens uit te breiden met het verbeterbord en actielijsten.
Laagdrempelig klachtenmanagement
Klachten kosten een organisatie altijd veel tijd en geld aan gemiste opbrengsten en tevreden klanten. Zeker via mond-tot-mondreclame. Met deze oplossing biedt je klanten 24/7 een laagdrempelige optie om suggesties en onvrede te delen voordat het escaleert. Ontvang, reageer, volg klantfeedback en hou gemakkelijk het overzicht op onvrede en klachten en voorzie klanten van een tijdige response.