5 miljoen aantoonbare verbeteringen realiseren in 2025!
Ambitieuze doelen vragen om grootse oplossingen, en die hebben we! 100% Veilig én toch toegankelijk?! 9 jaar toewijding aan dit principe maakt de Rate formule uniek. Binnen no-time starten op alle devices, 100% uptime en de zekerheid van ISO en NEN certificatie is onze belofte.
“Via de website vulde ik een korte vragenlijst in. De volgende dag werd ik al gebeld door een medewerker. Ik was blij verrast en voelde me serieus genomen.”
“De kracht van de aanpak van CareRate is dat de regie helemaal bij de afdeling zelf ligt, zij beslissen wat ze willen weten.”
“Dat onze managementteams nu structureel de feedback van patiënten in hun overleg meenemen is iets dat vijf jaar geleden ondenkbaar was.”
Gericht verbeteren in de zorg
Met ons brede aanbod aan metingen zijn knelpunten breng je zowel intern als extern de kracht en knelpunten van jouw zorgorganisatie in beeld! En waarom stoppen bij ‘meten = weten’? Haal alles uit het Rate platform met doorlopend onderzoek en professionele begeleiding van onze talentpool!
Doorlopend onderzoek gaat voorbij ‘meten=weten’
Bevlogen werknemers, tevreden patiënten en effectieve beleidsvoerders hebben een ding gemeen, aan alle basisbehoeften wordt zonder uitzondering voldaan. Een zwakke schakel binnen jouw organisatie zal nooit een sterke ketting maken. Daarom hebben onze onderzoeken een duidelijk en behapbaar thema dat een doorlopend kernproces wordt. Geen focus op meten maar op verbeteren, oftewel het proces. De rode draad binnen al onze onderzoeken is daarom een bewezen formule voor zichtbaar resultaat; De Plan-Do-Check-Act-Share cyclus. Waarom is dit effectief? Omdat jouw waarom binnen elke stap wordt bewaakt met gericht beleid, reflectie en aandacht voor het delen van resultaat!
Verbetering heeft ademruimte nodig; organisatorische knelpunten voorkomen dat resultaat zichtbaar en gevoeld wordt. Wanneer resultaat uitblijft is vroeg of laat het uithoudingsvermogen van jouw organisatie uitgeput. Dit vraagt om gericht verbeterbeleid, dat voortkomt uit inzicht op waar het knelt binnen jouw organisatie.
Verbeteren begint met luisteren
‘Alles goed?’. Misschien wel meest gehoorde vraag, met verdacht zelden een oprecht antwoord. Lange vragenlijsten met een net zo brede vraagstelling resulteren vooral in die zelfde oprechtheid, en dat is geen toeval. Met een gerichte vraag laat jij interesse zien en maak je verbetering behapbaar. Onze metingen zijn daarom kort en thematisch. Zo krijg je snel inzicht in de knelpunten die spelen binnen jouw organisatie en voelt patiënt en medewerker zich gehoord. Een meting biedt naast cijfers ook concrete actiepunten om binnen het thema verbetering te realiseren.
Patiënt-en cliënttevredenheid
Zorg van hoge kwaliteit leveren willen we allemaal. De meest voor de hand liggende methode om dit in cijfers te vatten is door het concrete resultaat te monitoren, zoals het percentage succesvolle behandelingen. Deze cijferwereld loopt spaak wanneer bijvoorbeeld PREMS een heel ander beeld schetsen. Tevredenheid speelt een rol in een compleet andere wereld; belevingswereld van de patiënt. Doorlopend onderzoek geeft grip op beide werelden en werkt cyclisch naar meer tevredenheid!
Voor zorgprofessionals
Uit onderzoek blijkt ziekteverzuim binnen de zorg binnen 5 jaar met 16 procent gestegen. Als zorgprofessional je hoofd boven water houden is door toenemende werkdruk al niet vanzelfsprekend, dus waar vind je de tijd voor verbetering? Wij zien persoonlijke verbetering als een investering met als resultaat meer tijd voor wat jou energie geeft. Onze medewerkers Scans bieden helder en persoonlijk inzicht in balans; wanneer werk jij vanuit jouw kracht en waar lek jij energie. Met onze doorlopende onderzoeken houden een vinger aan de pols; zo blijf je in je kracht. Door te investeren in jezelf is ook de winst voor niemand anders dan jij!
Voor teams
Stilstaan bij wat goed gaat is vooruitgang. Met inzicht op de kracht en knelpunten binnen jouw teams maak je met een meting een vliegende start. Binnen hetzelfde krachtige verbeter platform wordt inzichtelijk waar je staat én of het punt op de horizon in zicht is. Maak van de knelpunten binnen jouw teams kernprocessen met gericht onderzoek, en geef verbetering de aandacht die het verdient!
Voor data
De documentatiedruk in de zorg blijft voor veel organisaties een belangrijk knelpunt. In onze ervaring omdat de waarom vaak niet gevoeld wordt. Onze knappe koppen in data-science hebben daarom verschillende geautomatiseerde analyses ontwikkeld om een simpele reden: Waar medewerkers werkdruk ervaren door een berg aan documentatie, floreren juist onze algoritmes in concrete actiepunten identificeren. Zo wordt documentatie behapbaar onafhankelijk van grootte, en kan beleid gevoerd worden op verbetering. Ontdek waarin wij jou inzicht kunnen geven met onze metingen en onderzoeken in data!
Wij geloven dat alleen wanneer verbetering wordt beleefd scores volgen. Scores zijn een uitstekend middel om in een oogopslag verbetering aan te tonen, maar verwar dit niet met de hoofdzaak; Succesvol onderzoek is zichtbare verbetering, of dit nou in werkdruk innovatie of patiënttevredenheid is. Vanuit deze overtuiging levert CareRate de zorg al 9 jaar aantoonbare verbetering. Resultaatgericht dat is Rate. Dit vormt de rode draad binnen onze werkwijze. Thematische trajecten met gerichte vragenlijsten communiceren betrokkenheid en leveren daarom simpelweg betere feedback.
De ruggengraat van het Rate platform, het PDCAS model, houdt concrete doelen in beeld en behapbaar. De cyclische structuur vormt daarin de motor; niets motiveert meer dan iets goed afronden. Juist met de echte ‘doeners’ die de zorgsector kenmerkt is een doorlopend platform voor succes, delen en evaluatie het geheim voor verbeterkracht!
Plan
Do
Check
Act
Share
Meer over de PLAN fase
Verbeterthema’s en ratio’s
In de plan fase wordt bepaald welke teams verantwoordelijk zijn voor een verbeterthema en wie er binnen het team de kernverantwoordelijkheid heeft. Ook worden overzichtelijke en realistische doelstellingen gekoppeld aan verbetering door middel van verbeter ratio’s.
Stel eerst een doel in het aantal verbeteringen die je gaat realiseren, vanuit hier reken je terug naar de benodigde deelnemers. Dit begint bij het identificeren van verbeterkansen; feedback waar direct een haalbare verbetering aan gekoppeld kan worden. het percentage verbeterkansen ten opzichte van alle ontvangen feedback is de eerste ratio. De tweede ratio is de response op jouw onderzoek. Met zicht op beide ratio’s weet je dus precies hoeveel deelnemers jij nodig zal hebben om je doelstelling te behalen. Na iedere verbetercyclus wordt vervolgens gekeken of deze ratio’s te verhogen zijn in bijvoorbeeld vraagstelling of communicatie.
Meer over de DO fase
Doen als onderdeel van het verbeterproces
Zorgprofessionals zijn echte aanpakkers, dit is waarom de DO fase staat vaak centraal in een verbeterproces. Dit is een waardevolle eigenschap, maar juist daarom blijft het verbeteren van het vaak proces onderbelicht. Het is van belang om binnen het platform concreet te beschrijven welke acties ondernomen zijn. Alleen dan kan effectief gereflecteerd worden op verbeteringen.
Meer over de CHECK fase
Breng theorie en praktijk samen
Dit is het moment waarbij je binnen het team de praktijk toetst op de theorie. Hebben de uitgevoerde verbeteringen het gewenste effect, of zijn er redenen om aan te scherpen? Zoom vervolgens uit en maak concreet hoe de verbetering bijdraagt aan het thema. Levert het daadwerkelijk meer tevreden patiënten of minder werkdruk op? Zo voorkom je dat je als team vervalt in verbeterdrang en werk je resultaatgericht.
Meer over de ACT fase
Processen afronden levert energie!
Het zit in onze natuur om te werken naar iets dat volledig afgerond is, ofwel cyclisch werken. Een sterke ACT fase levert dan ook hernieuwde energie aan je team. Scherp verbeteringen waar nodig aan, en communiceer binnen je team welke doelstellingen zijn behaald.
Meer over de SHARE fase
Verbetering wordt zichtbaar
CareRate gelooft in delen en niets werkt zo motiverend als een podium voor hard werk! Maak daarom van resultaat delen een doorlopende stap met een kernverantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld een bericht in de nieuwsbrief laat ook jouw contacten zien dat verbetering binnen jouw organisatie een kernproces is. Verbetering in een duidelijke context spreekt veel meer dan een keer per jaar een tevredenheidscijfer en daarbij geeft dit jouw teams doorlopend een boost in motivatie!
Als in onderzoek ‘meten=weten’ het doel is, blijven verbeterkansen liggen. Het Rate platform legt daarom de nadruk op het verbeterproces met de Plan-Do-Check-Act-Share cyclus. Het dashboard maakt resultaat inzichtelijk en biedt ruimte voor reflectie en het delen van successen. Met duidelijke en behapbare rollen en verbeter thema’s verzamel je gericht en effectief feedback en zijn resultaten op teamniveau inzichtelijk. Zo werk jij resultaatgericht en bouw je cyclisch aan nóg meer verbeterkracht. Onboarden, invullen van vragenlijsten en inzien van resultaat kan direct op alle devices. Flexibel en effectief verbeteren binnen één platform, met ook jouw data is in veilige handen: Rate is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd.
Veilig
Flexibel
Up-to-date
Verzamel gericht feedback
Verbeteren begint met oprechte interesse
Daarom bieden wij voor elk verbeterthema apart onderzoek. Dit verhoogt de response!
Uitgebreide filter mogelijkheden
Zie direct wat belangrijk voor je is!
Filter op team, thema of vragenlijsten; zo heb is relevante informatie direct inzichtelijk!
Écht resultaat met het verbeterbord
Doorlopend resultaat met kernverantwoordelijkheden!
Zo is verbetering organisatie breed inzichtelijk en wordt resultaat voelbaar! Deel gemakkelijk jouw verbetering met het verbeterbord en de deelposter.
Met ons multidisciplinaire team ontwikkelen we onze eigen software oplossingen, blijven we innoveren én staat met persoonlijke ondersteuning jouw verbeterproces altijd centraal! Ondanks uiteenlopende achtergronden staat resultaat gericht werken centraal. Met een oer Rotterdamse ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit vormen wij een positief en informeel team dat samen met onze klanten werkt van tevreden tot nóg beter.
Wil je het Rate team komen versterken? Bekijk onze vacatures, laat je inspireren door de lijfspreuken van onze teamleden en laat ons weten waarom juist die baan je op het lijf geschreven is!