Flexibiliteit voor dienstverleners is belangrijker dan ooit. Een sterk fundament alleen is niet meer genoeg. Het is de capaciteit om te veranderen die jouw organisatie gezond houdt. Kwalitatieve feedback en inzicht helpen je hierbij. Daarom bieden wij met GoveRate dé kosteneffectieve oplossing voor evaluatie en verbetering.
GovRate is meer dan een tevredenheidsonderzoek voor dienstverlening. Samen onderzoeken we wat nodig is om jouw bank, verzekeraar, gemeente, provincie of andere dienstverlenende partij te laten groeien. We zetten in op een doorlopende verbetercyclus waarbij we vragenlijsten en coaching afstemmen op jullie doelen.
Bouw aan een voorsprong in verbeterkracht met gerichte verbetertrajecten!
“Door snel en gestructureerd te blijven evalueren op onze R&D spelen wij beter in op de wensen van onze klanten”
“Met alle interne onderzoeken in een dashboard heb ik meer overzicht”
“GovRate biedt uiterst geschikte tools voor gemeenten”
De voorsprong door kennis
In de dienstverlening behaal je financieel succes door naadloos in te spelen op de veranderende behoeften van jouw klanten. Het is daarvoor belangrijk om helder te hebben wat jouw ‘waarom’ is en wat jouw doelgroep wil. Zeker nu is zowel intern als extern een vinger aan de pols houden doorslaggevend.
Voorbereid met doorlopend onderzoek
Een toekomstvisie werkt alleen wanneer praktijk en theorie niet te ver uit elkaar groeien; bouwen aan flexibiliteit werkt altijd. Werken aan flexibiliteit kan niet zonder een kerngezonde bedrijfscultuur en het vertrouwen van klanten. Doorlopend onderzoek zet daarom in op gestructureerde en cyclische verbetering binnen de thema’s waarop het knelt. Met heldere trendlijnen en visualisaties heb jij weer de regie over het verbeterproces!
Verbetering heeft ademruimte nodig; organisatorische knelpunten voorkomen dat resultaat zichtbaar en gevoeld wordt. Wanneer resultaat uitblijft is vroeg of laat het uithoudingsvermogen van jouw organisatie uitgeput. Onze metingen brengen knelpunten snel en gemakkelijk in beeld!
“Hindsight is 20/20”
Is achteraf een repeterend thema binnen jouw organisatie? Dan is het inzicht dat wij leveren met onze thematische metingen het tegengif. Met een eenmalige meting profiteer je van alle functionaliteit van het GovRate platform en heb je direct inzicht in de knelpunten van jouw teams, klanten of beleid. Jouw evaluatie- en verbeteromgeving is na een meting naadloos uit te breiden met gericht onderzoek. Zo start je vrijblijvend aan jouw verbeterproces!
Klanttevredenheid meten
In een wereld van keuze kiezen klanten niet meer simpelweg voor de goedkoopste of de gevestigde namen. Wil jij succes, dan heb je ambassadeurs nodig. Merkbeloftes die intern gevoeld en extern beleefd worden, net dat extra stapje zetten of een unieke communicatie: we zijn niet zomaar tevreden. Met onze externe verbetertrajecten ontdek jij de kracht en knelpunten van jouw organisatie!
GovRate voor persoonlijke groei
Als je midden jouw organisatie staat zie je alles van dichtbij; een helder en gedetailleerd perspectief. Toch is dit niet altijd het juiste perspectief: Zet een stap terug en de grote lijnen worden zichtbaar. waar doe ik het voor, en behouden we samen koers op de stip op de horizon? Een individueel verbetertraject brengt deze overkoepelende vragen helder in kaart. GovRate levert losse trajecten én vrijblijvend individueel onderzoek wanneer jouw organisatie start met een verbetertraject op teamniveau!
GovRate voor teams
Het GovRate platform komt geheel tot zijn recht met onze metingen en onderzoeken op teamniveau: Houd gemakkelijk én organisatie breed een vinger aan de pols op kracht en knelpunten. Breng deze in kaart met onze thematische metingen en bouw aan jouw flexibiliteit met gericht onderzoek!
Realtime data analyse
Snel, consistent en betrouwbaar. Dat zijn onze geautomatiseerde oplossingen voor grote datasets. Wij weten als geen ander wat het kost om niet te innoveren en heeft daarom de nieuwste data science innovaties omarmt. Het resultaat is een A.I. gedreven platform dat simpelweg slimmer en sneller is in kwalitatieve analyses dan wij kunnen bijbenen. Zo geeft een meting bijvoorbeeld direct inzicht in het sentiment op al jouw social media, of inzicht in het sentiment van support calls. De veelbelovende mogelijkheden ontdekken we graag samen met jou!
Bij Rate staat de waarde ‘resultaatgerichtheid’ centraal. In ons ‘niet beter? Geld terug’ beleid staat jouw definitie van verbetering centraal. Denk aan meer omzet, meer ambassadeurs of een hogere productiviteit. Jouw definitie vormt de rode draad in onze aanpak. Onze jarenlange ervaring met verschillende klanten heeft ons geleerd dat een cyclisch en gestructureerd verbeterproces leidt tot meer dan tevreden klanten. Wij werken daarom met de beproefde PDCAS-methode waarin jouw doelen centraal staan en je zeker bent van succes en ruimte voor evaluatie.
Plan
Do
Check
Act
Share
Meer over de PLAN fase
Verbeterthema’s en ratio’s
In de plan-fase wordt bepaald welke teams verantwoordelijk zijn voor een verbeterthema en wie er binnen het team de kernverantwoordelijkheid heeft. Ook worden overzichtelijke en realistische doelstellingen gekoppeld aan verbetering met verbeterratio’s.
Stel eerst een doel en bepaal daarna welke deelnemers je nodig hebt om dit doel te halen. Dit begint bij het identificeren van verbeterkansen: feedback waar direct een haalbare verbetering aan gekoppeld kan worden. Het percentage verbeterkansen ten opzichte van alle ontvangen feedback is de eerste ratio. De tweede ratio is de response op jouw onderzoek. Met zicht op beide ratio’s weet je dus precies hoeveel deelnemers jij nodig zal hebben om je doelstelling te behalen. Na iedere verbetercyclus wordt vervolgens gekeken of deze ratio’s te verhogen zijn in bijvoorbeeld vraagstelling of communicatie.
Meer over de DO fase
Doen als onderdeel van het verbeterproces
Jij weet wat jouw klanten drijft. Daarom staat de DO-fase vaak centraal in een verbeterproces. Jouw klantkennis is een waardevolle eigenschap, maar juist daarom blijft het verbeteren van het proces onderbelicht. Het is van belang om binnen het platform concreet te beschrijven welke acties ondernomen zijn. Alleen dan kan effectief gereflecteerd worden op verbeteringen.
Meer over de CHECK fase
Breng theorie en praktijk samen
Dit is het moment waarop je binnen het team de praktijk toetst op de theorie. Hebben de uitgevoerde verbeteringen het gewenste effect, of zijn er redenen om aan te scherpen? Zoom vervolgens uit en maak concreet hoe de verbetering bijdraagt aan het thema. Levert het daadwerkelijk meer tevreden klanten of minder werkdruk op? Zo voorkom je dat je als team vervalt in verbeterdrang en werk je resultaatgericht.
Meer over de ACT fase
Processen afronden levert energie!
Het zit in onze natuur om te werken naar iets dat volledig afgerond is, ofwel cyclisch werken. Een sterke ACT-fase levert dan ook hernieuwde energie aan je team. Scherp verbeteringen waar nodig aan, en communiceer binnen je team welke doelstellingen zijn behaald.
Meer over de SHARE fase
Verbetering wordt zichtbaar
Rate gelooft in delen en niets werkt zo motiverend als een podium voor hard werk! Maak daarom van resultaat delen een doorlopende stap met een kernverantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld een bericht in de nieuwsbrief. Laat ook jouw contacten zien dat verbetering binnen jouw organisatie een kernproces is. Verbetering in een duidelijke context spreekt veel meer dan één keer per jaar een tevredenheidscijfer en daarbij geeft dit jouw teams doorlopend een boost in motivatie!
Als in onderzoek ‘meten=weten’ het doel is, blijven verbeterkansen liggen. Het Rate-platform legt daarom de nadruk op het verbeterproces met de Plan-Do-Check-Act-Share cyclus. Het dashboard maakt resultaat inzichtelijk en biedt ruimte voor reflectie en het delen van successen. Met duidelijke en behapbare rollen en verbeterthema’s verzamel je gericht en effectief feedback en zijn resultaten op teamniveau inzichtelijk. Zo werk jij resultaatgericht en bouw je cyclisch aan nóg meer verbeterkracht. Onboarden, invullen van vragenlijsten en inzien van resultaat kan direct op alle devices. Flexibel en effectief verbeteren binnen één platform, met ook jouw data is in veilige handen: Rate is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd.
Veilig
Flexibel
Up-to-date
Verzamel gericht feedback
Verbeteren begint met oprechte interesse
Daarom bieden wij voor elk verbeterthema apart onderzoek. Dit verhoogt de response!
Uitgebreide filtermogelijkheden
Direct inzicht in de belangrijkste resultaten
Filter op team, thema of vragenlijsten; zo is relevante informatie direct inzichtelijk!
Echt resultaat met het verbeterbord
Doorlopend resultaat met kernverantwoordelijkheden
Zo is verbetering organisatiebreed inzichtelijk en wordt resultaat voelbaar! Deel gemakkelijk jouw verbetering met het verbeterbord en de deelposter.
Wij meten beleving, emotie, fysiek en mentaal welbevinden. Om al deze aspecten de aandacht te geven die ze verdienen, zetten wij ons multidisciplinaire team in. Ons team ontwikkelt eigen software-oplossingen, blijft innoveren en zet jouw verbeterproces altijd centraal! We zetten daarbij onze verschillende expertises en achtergronden in voor een resultaatgerichte samenwerking. Ons positieve, informele team heeft een oer-Rotterdamse mentaliteit: ‘niet lullen, maar poetsen’.
Met onze klanten gaan we voor het beste resultaat. We kijken samen met jou naar de verbetermethoden die het beste passen bij jouw organisatie, kansen en doelen. We zorgen daarbij voor goede begeleiding en geven je personeel waar nodig training.
Wil je het Rate team komen versterken? Bekijk onze vacatures, laat je inspireren door de lijfspreuken van onze teamleden en laat ons weten waarom juist die baan je op het lijf geschreven is!