ontdek of je doet wat je belooft
Het bedrijfscultuur onderzoek onder patiënten
Veel zorgorganisaties communiceren hun kernwaarden via hun website of brochure. Maar als deze waarden door patiënten, cliënten of medewerkers anders worden ervaren, zorgt dat vaak voor ontevredenheid. Met het CareRate onderzoek naar bedrijfscultuur in de zorg ontdek je hoe jouw doelgroepen over jouw organisatie denken.
Ontdek hoe patiënten over je denken
Tevredenheid begint met (gecreëerde) verwachtingen. Verwachtingen worden vaak sterk gevoed door communicatie via de website of andere communicatie-uitingen. Het in lijn brengen van de interne (kern)waarden met hetgeen extern gecommuniceerd wordt, levert dan ook altijd een hogere tevredenheid op.
Dit onderzoek helpt je om vanuit diverse doelgroepen te analyseren hoe zij naar de organisatie kijken en deze ervaren. Ook zijn er grote verschillen tussen de diverse doelgroepen mogelijk. We vinden van onszelf dat we ‘heel vriendelijk’ zijn, maar ervaart de cliënt of patiënt dat ook zo? En ervaren alle teamleden binnen het team die vriendelijkheid?
Werkwijze bedrijfscultuur onderzoek
Het onderzoek wordt samengesteld naar aanleiding van een analyse van de website en externe communicatie-eisen, aangevuld met een inhoudelijk gesprek over jullie zorginstelling. Deze inventarisatie vormt de basis voor het op maat maken van jullie onderzoek. Wij ondersteunen jullie bij de uitvraag van het onderzoek onder de diverse doelgroepen, waarna je zelf de resultaten overzichtelijk terugziet in het dashboard. In het adviesrapport ontvang je de belangrijkste focuspunten en adviezen om de verschillen tussen interne en externe (kern)waarden en normen te verbeteren.
Door de jarenlange ervaring met onderzoek naar identiteit kunnen we je daar gericht mee assisteren. We helpen je graag.
Meting
Onderzoek
Onderzoek op maat
Verwachtte en ervaren (kern)waarden en normen van diverse doelgroepen
Inzicht in verschillen tussen interne- en externe (kern)waarden & normen
Het gehele onderzoek in een dashboard en adviesrapport
Haal nog meer uit dit onderzoek met ondersteuning van onze specialist
Inge helpt je graag verder!

Ook interessant voor jou!